A Nissan egy másik japán céggel együtt a villanyautók elhasznált akkumulátorainak ad munkát.

Élettartamuk során az elektromos járművek szén-dioxid-kibocsátása lényegesen kisebb, mint a hagyományos autóké – viszont a Nissan szerint a valódi fenntarthatóság érdekében meg kell duplázni ezeknek az akkumulátoroknak az élettartamát.

A japán autógyártó már a tisztán elektromos modell, a Leaf 2010 decemberi piacra dobása előtt a Sumitomo vállalattal közösen létrehozta a 4R Energy nevű céget, amely az elektromos járműveinek akkumulátoroknak az újragyártásával, újrahasznosításával, viszonteladásával és újrafelhasználásával foglalkozik.

A 4R Energy gyárában az elhasznált autóakkumulátorokat osztályozzák. A legjobbak “A” besorolást kapnak, majd egy új, nagy teljesítményű akkumulátor egységekben újra fel lehet használni őket egy új elektromos járműhöz. A “B” besorolást kapott akkumulátorok elég nagy teljesítményűek olyan ipari gépekhez, mint a targoncák és a nagy helyhez kötött energiatárolók. Például otthoni vagy kereskedelmi létesítményekbe telepítve képesek elraktározni a napenergia által napközben termelt villamos energia feleslegét, majd éjszaka áramellátást biztosítani az épületben. Még a “C” besorolású akkumulátor alkatrészei is felhasználhatók – például olyan egységekben, amelyek tartalék energiát szolgáltatnak, amikor az elektromos hálózat meghibásodik, például élelmiszerboltokban, ahol a hűtőszekrényeknek és lámpáknak áramszünet esetén is üzemelniük kell.

A 4R Energy mérnökei úgy becsülik, hogy az újrafelhasznált akkumulátorok élettartama körülbelül 10-15 év, ami megnöveli az elektromos járművek akkumulátorainak hasznosságát és csökkenti azok teljes szén-dioxid-kibocsátását.

Forrás: napi.hu

További bejegyzések
A jövő energiatárolóit teszteli az MVM Csoport

Az MVM Démász hálózatán három, összesen 2000 kilowattóra kapacitású energiatárolót tesztel az MVM Csoport. Három energiatárolási pilotprojektet indított el az MVM Démász Áramhálózati Kft. Az MVM Csoport hálózati cégében alkalmazott kísérleti rendszerek célja, hogy javítsák a szolgáltatásminőséget, illetve stabilizálják a villamosenergia-hálózatok feszültségét.  A társaság két energiatárolója kisfeszültségű (0,4 kilovoltos – kV) hálózatra, egy pedig középfeszültségre […]

Tovább olvasom
A Nissan egy másik japán céggel együtt a villanyautók elhasznált akkumulátorainak ad munkát.

Élettartamuk során az elektromos járművek szén-dioxid-kibocsátása lényegesen kisebb, mint a hagyományos autóké – viszont a Nissan szerint a valódi fenntarthatóság érdekében meg kell duplázni ezeknek az akkumulátoroknak az élettartamát. A japán autógyártó már a tisztán elektromos modell, a Leaf 2010 decemberi piacra dobása előtt a Sumitomo vállalattal közösen létrehozta a 4R Energy nevű céget, amely […]

Tovább olvasom
Napelemparkot adtak át kedden a Veszprém megyei Öskün. A tíz megawatt teljesítményű erőmű több mint ötezer család villamosenergia-ellátását biztosítja.

Steiner Attila, az Innovációs és Technológiai Minisztérium körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára az átadó ünnepségen hangsúlyozta: a kormány azt célozta meg, hogy 2030-ra a villamosenergia-termelés 90 százaléka szén-dioxid-kibocsátás nélkül történjen, ezen az úton pedig jelentős lépés a napelemparkok megvalósulása. Steiner Attila elmondta, hogy jelenleg Magyarországon 2300 megawatt az összes naperőmű-kapacitás, ami meghaladja […]

Tovább olvasom

Amennyiben kérdésed merült fel, vagy árajánlatot szeretnél kérni, fordulj hozzánk bizalommal! 

ImpresszumAdatkezelési tájékoztató
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram