Sok érdeklődőnek megfordul a fejében, hogy mit tehet a végleges pályázati kiírás megjelenéséig. Összeszedtünk pár szempontot, amit mindenképp érdemes fontolóra venni a következő hetekben.
1. Megbízható e-mail címre van szükség minden pályázatnál, mivel ezen kommunikálunk legtöbbet a kivitelezőkkel, pályázatíróval. A szükséges dokumentumokat is itt tudjuk elküldeni. Ha azt szeretnénk, hogy minden e-mail szerencsésen megérkezzen és ne okozzon gondot pl a fotók továbbítása (minőségromlás, túl nagy fájlok, stb), érdemes olyan e-mail fiókot csinálni még most, ahol nincs ilyen akadály.
2. Külön a pályázati felhívásban is felhívják az ügyfélkapura a figyelmet, ugyanis a pályázati kérelem beadása és több szükséges dokumentum beszerzése, mint a tulajdoni lap vagy a térképmásolat is ügyfélkapus azonosításhoz kötött. Mivel ügyfélkaput személyesen lehet igényelni a kormányhivatalnál, ezt is javasoljuk, hogy minél előbb elintézzék az indulók! Itt is fontos, hogy olyan e-mail címet adjunk meg, amit rendszeresen nézünk és megbízható (minden emailt megkapunk, nem kerül a fontosabb levél a spam-be, stb)
3. Korábbi bejegyzésünkben megtaláljátok a három műszaki csomagot, amelyek közül lehet választani. A helyszíni felmérésnél pl már előnyt jelent, ha tudjuk, hogy nagyjából mit tudunk és mit szeretnénk elszámolni a pályázaton belül. Mindhárom műszaki csomag esetén kötelező azonban a napelemes rendszer!
4. A pályázat feltétele, hogy az egy főre jutó jövedelem ne haladja meg a 4 850 000 Ft-ot. Ennek az igazolásához az ingatlanban élő személyek 2020-as szja bevallására lesz szükség! Ellenőrizzük, hogy ez megvan! Az ügyfélkapu ebben is segítségünkre van egyébként, ugyanis aki rendelkezik fiókkal, az könnyen megtalálja az előző éves adóbevallását.
5. Előző évi elszámoló villanyszámlára azért van szükség, mert az erre számolt napelemes rendszert tudjuk elszámolni. Fűtés korszerűsítés esetén pedig ennek a fogyasztásnak az energiaigénye egészül ki a pályázatban megvalósításra kerülő fűtés energiaigényével.
6. A pályázat feltétele, hogy az ingatlan műszakilag megfeleljen az elszámolható elemek befogadására. Napelemes rendszernél ilyen a tető (elsősorban), de fontos figyelembe venni a villanyóra teljesítményét is, hogy tudjuk, szükségünk van-e teljesítménynövelésre (ez is elszámolható költség egyébként).
7. Kimondottan ajánljuk, hogy ellenőrizze mindenki az általa választott kivitelezőt! A kivitelezőknek ugyanis szeptember 20-tól regisztrálniuk kell, ahhoz, hogy a pályázat keretein belül kivitelezhessenek. Érdemes több ajánlatot is kérni ugyanarra a rendszerre, hogy össze tudjuk hasonlítani, hogy ki milyen minőséget kínál milyen áron. Mivel van egy KW-ra lebontott keretösszeg, amit nem léphetünk túl, ezért kivitelezőnként változni fog, hogy ahhoz, hogy ebbe beleférjünk, melyik cég milyen garanciaidejű, milyen gyártmányú termékeket forgalmaz.
8. A megbízható, tapasztalt pályázatíró legalább olyan fontos egy pályázatnál, mint egy jó kivitelező. Nagyon sok múlik azon (jelen esetben sok millió forint), hogy kit választunk arra a feladatra, hogy beadja pályázati kérelmünket és összeszedjen minden ehhez szükséges dokumentumot. Értenie kell a kitöltő rendszerhez is és tisztában kell lennie minden részletével a kiírásnak, így jó esetben már az ő elő-bírálatánál kiderül amennyiben nem vagyunk jogosultak a pályázatra. Mi ilyen pályázatírót is tudunk ajánlani!
9. Energetikusra akkor van szükség, ha nem csak napelemes rendszerben, de a fűtés korszerűsítésben (2. és 3. műszaki csomag) is gondolkodunk. Mi több energetikust is tudunk javasolni!
10. A műszaki ellenőr is elengedhetetlen része a pályázatnak, azonban a költsége (jelenlegi állás szerint) nem elszámolható. Ezért fontos, hogy egyszer válasszunk, de akkor jól. Mi szintén tudunk több műszaki ellenőrt is javasolni! A végleges verzió megjelenésekor minden jelentkezőt ki fogunk értesíteni az esetleges változásokról. Addig is a részleteket (hivatalos anyagot) itt tudjátok elolvasni!